onsdag 18 februari 2009

I'm so attracted to you, the feeling's mutual too

Så kan en låttext se ut...

Jag har i dagarna spenderat sammanlagt tre dygn i en blå negligé och en grå långkofta från ellos.

Hanna, min måttstock, min tvångströja, den jag av någon anledning alltid skriver till, med- eller omedvetet lämnade med stor möda byggnaden. Efter 48 timmars psykisk berusning. Av vad är hemligt och borde absolut vara receptbelagt, för att inte säga hemlighetsstämplat. Inte bara för vem som helst, det kan vara lite svårt att hantera. Bieffekter och annat.
Till exempel, eroderande av befintlig självuppfattning...

Låt oss bara säga att dessa dagar vart högst oväntade och att de i allra högsta grad vart influerade av Irans politik. Ja Hanna, jag försöker avleda viss uppmärksamhet från kärnan. Jag vill ha det så.

Vill bara lägga fram en tes här. Bara throw it out here;
Kan det vara så att de spelar så väldans mesig musik bara för att ta udden av sina sjukt överkåta texter?

Jag byter för övrigt till Isländskt tangentbord lite då och då. För att krydda tillvaron en aning och framförallt för att jag kan.
Ungefær só hær.... ðæþ

Inga kommentarer: