måndag 9 februari 2009

Haga

Min själs boning.
Fantastiska, underbara, lagom retro - Hagabion.

Dit skulle jag och broder ost begett oss i kvällningen, ett tag sedan man var där. Har saknat Agaton Sex och de vackra pajerna.
Tyvärr ville SJ annorlunda. Lokföraren på tåget ifrån Herrljunga fick för sig att hon körde på en människa och tåget fastnade 10 min från stationen. Hon visste dock inte säkert. Och efter 2 timmars letande konstaterades att det var ett falskt larm. Alltså gick jag miste om en hel kvälls spanande på herr Agaton helt i onödan! Som jag frustrerat uttryckte det för Hanna "En liten stortå är ju det minsta man kan begära på vindrutan om man kört på någon. Så man vet säkert och inte gissar sig fram för sedan vara tvungen att skämmas inför passagerarna när det upptäckts att den kvinnliga intuitionen har fallerat." Detta borde SJ tagit med i beräkningarna när de stannade tåget så där och Hanna inte kom fram i tid.
Fritt spekulerat...

Men imorgon blir det Haga, var så säker. Inte ens hundra skenande hästar på Göteborgs gator kan stoppa oss!

Inga kommentarer: